تبلیغات
amirmehr - هواپیمایی ایران بالاتر از آمریكا در گزارش رسمی ایكائو
 
amirmehr
وبلاگی علمی و تحقیقاتی همراه با اطلاعات صنایع هوافضا ایران و جهان
 
 



ایروسنتر ( Aerocenter.ir ) : رئیس سازمان هواپیمایی گفت: براساس آخرین بازرسی‌ها و گزارشات سازمان بین‌المللی هوانوردی «ایكائو»، رتبه سازمان هواپیمایی ایران در میان 177 كشور جهان، دهم و آمریكا در این‌ بازرسی رتبه یازدهم است.‌

كاپیتان رضا نخجوانی در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در خصوص برنامه راهبردی توسعه ایمنی در صنعت هوانوردی طی سال جاری اظهار داشت: این برنامه راهبردی هم‌اكنون مراحل پایانی خود را می‌گذراند و در واقع براساس این برنامه حجم بسیار زیادی از برنامه‌هایی كه تاكنون در صنعت تدوین نشده بوده است، تدوین می‌شود.

وی ادامه داد: برنامه‌های راهبردی نوین به زودی در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان هواپیمایی كشوری جهت نظرخواهی كارشناسان و صاحب‌نظرانی كه در جریان تدوین این برنامه نبوده‌اند، قرار می‌گیرد تا از نظریات آنها نیز آگاه شویم.
نخجوانی تصریح كرد: پس از بررسی نظریات كارشناسان، برنامه نهایی شده و به دنبال تصویب آن در دولت، به عنوان نقشه راه از آن در راستای ارتقاء سطح ایمنی در كل صنعت هوانوردی، استفاده خواهیم كرد.

به گزارش فارس ،‌ معاون وزیر راه و ترابری با تأكید بر اینكه ویژگی‌های عمده این برنامه نظارت دقیق بر فرودگاه‌های كشور است، خاطرنشان كرد: ‌چندین سال است كه اخذ گواهینامه‌های فرودگاهی الزامی شده است اما در حال حاضر تنها ‌فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) این گواهینامه را به صورت موقت دریافت كرده است.

نخجوانی ادامه داد: سازمان هواپیمایی براساس ابلاغیه‌ای كه اعلام كرده است از شركت فرودگاه‌های كشور خواسته‌ است تا هر چه سریع‌تر نسبت به اصلاح وضعیت و تطبیق خود با ‌شرایط و معیارهای استاندارد برای اخذ این گواهینامه، اقدام كنند.
رئیس سازمان هواپیمایی كشوری اظهار داشت: در واقع اخذ این گواهینامه به معنای رعایت حداقل‌ها و داشتن شرایط ایمن و كارآمد در فرودگاه‌های كشور تلقی خواهد شد.

* رتبه دهم ایران در بازرسی‌های ایكائو؛ آمریكا رتبه یازدهم

نخجوانی با اشاره به اخذ نتایج مطلوب در بازرسی‌های ایكائو از سازمان هواپیمایی كشوری، اظهار داشت: در بازرسی‌های بین‌المللی ‌سازمان بین‌المللی هواپیمایی كشوری (ایكائو) از ایران، نتایج این بازرسی با وجود آنكه قطعی نیست ولی ‌بسیار درخشان و مطلوب است.
رئیس سازمان هواپیمایی كشوری ادامه داد: براساس بازرسی‌های ایكائو (رنكینگ) و طبق گزارشاتی كه رسماً سازمان ملی ایكائو منتشر كرده است، رتبه سازمان هواپیمایی كشور ایران در مقایسه با سایر كشورهایی كه مورد بازرسی قرار گرفته‌اند، یعنی در میان 177 كشور جهان، دهم است در حالی كه كشوری نظیر آمریكا در این‌ بازرسی در رتبه یازدهم قرار دارد.
كاپیتان نخجوانی با تأكید بر اینكه بر آمار رسمی ایكائو هیچ نقصی وارد نیست و نمی‌تـوان ‌ادعایی برخلاف آن را مطرح كرد، گفت: این همان نویدی است كه در صنعت هوانوردی داده شده بود؛ بخش حاكمیتی توان آن را دارد كه بتواند با معیارها و ضوابط بین‌المللی خود را تطبیق دهد و بتواند جایگاه كشور را به لحاظ رنكینگ در یك رتبه برتر قرار دهد.

* ‌ارزیابی خرید و ورود هواپیما‌ها

معاون وزیر راه و ترابری در مورد قرارداد خرید توپولف‌های 204 و احتمال ملغی شدن آن به فارس گفت: ‌سازمان هواپیمایی كشوری وظیفه ندارد كه وارد حوزه‌های سیاسی شود، اما وظیفه داریم كه هر شركت هواپیمایی كه قصد خرید هواپیمایی را دارد براساس مقررات جاری روز، موضوع را ارزیابی كرده و اعلام‌نظر كنیم.
نخجوانی با تأكید بر اینكه سازمان هواپیمایی كشوری عمل تبلیغاتی انجام نمی‌دهد، خاطرنشان كرد: این سازمان فعالیت حرفه‌ای و تخصصی خود را دنبال می‌كند؛ با اعلام هر درخواستی مبنی بر خرید هواپیما، ‌وظیفه سازمان هواپیمایی بسته به كشور سازنده و نوع هواپیما، تطبیق شرایط است تا با ضوابط و دستورالعمل‌های استاندارد و فنی مطابق باشد.
به گزارش فارس در تاریخ 31 شهریور 85 ‌پس از پایان مذاكرات طولانی بین ایران و روسیه، شركت هواپیمایی ایران‌ایر ‌موافقت كرد در انعقاد قراردادی به ارزش 200 میلیون دلار، هواپیماهای «توپولف-204» را از شركت "ایلوشن فینانس " خریداری كند؛ هواپیماهای خریداری شده توسط شركت ایران‌ایر برای ایران‌ایرتور در نظر گرفته شده بود كه همگی از نوع 204 سری 100 بودند.
‌تاكنون كمتر از 10 فروند توپولف 204 توسط كشور سازنده روسی ساخته شده است و در حال حاضر این نوع هواپیما تولید نمی‌شود؛ اما با این وجود ایران ایرتور چندین سال پیش قرارداد دریافت پنج فروند از این نوع هواپیماها را با روسیه به امضاء رساند و مقرر شد شركت روسی پس از این قرارداد شروع به ساخت و تولید هواپیما كند؛ در آن زمان ایران ایرتور ویژگی معینی را تعیین كرد تا كارخانه سازنده تنها با توجه به آن مشخصات توپولف 204 را تولید كند.


* در خواست‌های زیادی برای تأسیس شركت‌ هواپیمایی به سازمان ارائه می‌شود

نخجوانی در خصوص درخواست تأسیس شركت هواپیمایی توسط متقاضیان به فارس گفت: در این‌باره درخواست‌های فراوانی به سازمان هواپیمایی كشوری ارسال است، طبیعتاً هر شركت هواپیمایی و هر متقاضی كه واجد شرایط لازم مندرج در پایگاه اینترنتی سازمان هواپیمایی ‌باشد و ارزیابی سازمان دلالت بر وجود صلاحیت‌های فنی، عملیاتی و بازرگانی و توان‌های مالی شركت هواپیمایی داشته باشد، قطعاً جواب سازمان مثبت خواهد بود و می‌تواند اقدام با تأسیس ایرلاین كند.
رئیس سازمان هواپیمایی كشوری تأكید كرد: البته این جواب مثبت مشروط به رعایت زمان است، بدین ترتیب كه فرصتی شش ماهه ارائه می‌شود و چنانچه شركت‌ هواپیمایی در آن شش ماه نتواند وظایف و تعهدات خود را انجام دهد، مجوز پس از شش ماه ‌باطل می‌شود.

* ایران 140 در حال برطرف كردن مشكلات فنی خود است

معاون وزیر راه و ترابری در مورد صدور مجوز پرواز برای هواپیماهای ایران 140، با بیان اینكه این هواپیما مجوز پرواز را از سازمان هواپیمایی كشوری اخذ كرده است، گفت: این هواپیما با در نظر گرفتن ملاحظات فنی و با رعایت یك محدودیت فنی، اجازه پرواز گرفته است اما به تدریج كه سایر سؤالات فنی این هواپیما پاسخ داده شود و جواب‌ها مثبت باشد، محدودیت‌ها نیز به تدریج كاهش خواهد یافت.
رئیس سازمان هواپیمایی كشوری با اشاره به اینكه هواپیمای ایران 140 هم‌اكنون در حال پرواز است، اظهار داشت: با توجه به كارایی هواپیما و متناسب با شرایط و ویژگی‌های فنی آن، این محدودیت‌ها را ارزیابی می‌كنیم.

* همكاری با شركت‌های هواپیمایی برای دریافت تسهیلات خرید هواپیما

نخجوانی راجع به همكاری سازمان هواپیمایی در ارائه تسهیلات به ایرلاین‌ها برای خرید هواپیما، خاطرنشان كرد: سازمان هواپیمایی كشوری عملیات معرفی شركت‌های هواپیمایی را به بانك‌ها برای دریافت تسهیلات انجام نمی‌دهد و این مورد برای سازمان هواپیمایی تعریف نشده استو
رئیس سازمان هواپیمایی كشوری ادامه داد: شركت‌های بازرگانی كه تشكیل می‌شوند براساس قوانین و مقررات عمومی كشور می‌توانند منابع مالی خود را از بانك‌ها و سایر مؤسسات مالی ـ اعتباری تأمین كنند و نیازی به معرفی ندارند اما اگر شركتی اعلام كند كه متمایل است سازمان هواپیمایی كشوری آن را برای ارائه تسهیلات معرفی كند، حتماً این كار را انجام می‌دهیم.

* شركت‌های هواپیمایی خواستار افزایش قیمت بلیت هستند

نخجوانی در خصوص احتمال تغییرات قیمت بلیت هواپیما، اظهار داشت: ‌شركت‌های هواپیمایی داخلی در خواست خود را مبنی بر تغییر تصمیم‌گیری قیمت بلیت به ستاد هدفمندسازی یارانه‌ها ارائه داده‌اند؛ سازمان هواپیمایی كشوری این تقاضا را منعكس كرده است اما هرگونه اطلاع‌رسانی در این‌باره بر عهده خود ستاد هدفمندی یارانه‌ها است.

* اعلام اشتباه مجور ورود توسط گروه پروازی هواپیمای صدراعظم آلمان

معاون وزیر راه و ترابری ‌راجع به دلیل عدم صدور مجوز پرواز هواپیمای صدراعظم آلمان در آسمان ایران، گفت: خطای كرو پروازی (گروه پروازی) شركت هواپیمایی مذكور در اعلام كد ورود به كشور منجر به بروز این مشكل شد.
رئیس سازمان هواپیمایی كشوری ادامه داد: كد ورود به كشور و در واقع مجوز ورود توسط كرو پروازی اشتباه اعلام شد كه طبیعتاً سیستم نظارتی، كنترلی و پدافندی كشور با دقت و هوشمندانه عمل كرد و در این‌باره تصمیمات بسزایی اتخاذ شد.



نوع مطلب :
برچسب ها :

ارسال شده در تاریخ : پنجشنبه 16 تیر 1390 :: توسط : امیرمحمد تابش مهر
درباره وبلاگ

مدیر وبلاگ: امیرمحمد تابش مهر
منوی اصلی
آرشیو مطالب
مطالب اخیر
نویسندگان
پیوندها
نظرسنجی
نظر شما نسبت به این وبلاگ و وبلاگ های مرتبط با گروه پژوهشی آساره پارسه چگونه است؟




آمار وبلاگ
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :
جستجو

افراد حاضر در این وب

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِیِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی كُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً

خدمات وبلاگ نویسان جوان