تبلیغات
amirmehr - یکی از برترین هواپیما های جنگ جهانی دوم
 
amirmehr
وبلاگی علمی و تحقیقاتی همراه با اطلاعات صنایع هوافضا ایران و جهان
 
 

نوع معمولی كه درجنگ استفاده می شد نوع شكاری RAF بود . وزن اكثر انواع hurricane ،‌همانند وزن luftwciffe ها بود. پس ازجنگ بریتانیا ،spitifre به عنوان ستون فرماندهی RAF قلمداد می شد. می توان نحوه عملكرد آن را درتئاتراروپا تئاتر اقیانوس آرام و تئاتر آسیای شرقی مشاهده كرد . بیشترعشق و علاقه به خاطر خلبانان آن می باشد، spitfireچندین نقش جالب ایفا كرد : هواپیمای جنگی موشك انداز، شكاری باربر ، فرهیختار و هواپیمای شناسایی . می توان گفت این نوع شكاری در انواع واقسام مختلف ساخته شد.

گاهی تفاوت ها دربال ها و موتورها بودند spitfireهمواره با رقیب اصلییش 109Messerchmitt BF مقایسه می شود. هردو درابتدا درنوع كوچك و با قدرت موتور V12 ساخته شده اند.



جنگ افزار

Brcwnings نوعی تفنگ استاندارد می باشد كه درماشین توپ Raf در1934 قرارداده شده است. لازم به ذكر است كهspitfire ، دارای 4 سلاح از این نوع می باشد.

تحقیقات نشان داده كه مادامی كه این سلاح در spitfire مورد استفاده قرار می گرفته ، در ارتفاع سرمایی احساس نمی شده است. ( یعنی سلاح سرد نمی شود با اینكه درارتفاع قراردارد. ) می توان گفت علت این امر وجود یك پیچ باز در Raf Browning می باشد. این سلاح یكی ازمهمات جنگی بریتانیا می باشد.Supermarire تا اكتبر 1983 به مشكلی برنخورد .

این نوع شكاری دارای بال های بسیار داغ درارتفاعات بود. یك قطعه فابریك قرمز رنگ از اسلحه باعث سردی آن شده بود . محیط را آلوده كرده و سبب آتش سوزی شده بود. خلبان به زودی متوجه شد كه هواپیما دچارصانحه شده است. گزارشات رسمی نشان داده كه میانگین چرخش 500/4 درجنگ های هوایی ، لازم و ضروری است . درنوامبر1938 آزمایشات مجدداً انجام شد. نتایج حاصل از آزمایشات این بودكه كالیبرmm20 ، بهتر عمل خواهد كرد. در Jule سال 1938 دربال های  spitfire تغییراتی انجام شد. تفنگ ها دربالای بال ها وصل شدند. درJanuary سال 1940 فردی بنام Goerge proudmar پدیده ای جدید را برعرصه جنگ وارد كرد، اما این سلاح پس از اولین دورچرخش ، آتش گرفت ، درحالیكه باید تحمل 30 دور ، را می داشت . یكی از استوانه ها ، دچار حمله شوند، باید بقیه كار كنند. تاكنون ،هرگز بیش از 30 استوانه ، مورد استفاده قرارنگرفته است. براین استوانه ها MK  IB می گویند ، و این درحالی است كه درجنگ ها به MK  IA معروف است. درماه Jule سال 1940 ، بر اسكادران 19، تحویل داده شد. می توان گفت Hisparos مورد اعتمادترین نوع می باشد. اما دراگوست ، supermarine ،مطمئن ترین استوانه های تیراندازی را دارا بوده . این سلاح ها درچهاربال بیرونی نصب شده بودند . شكاری ارتقاء داده شده ، بعدها به اسكادران 19 تحویل داده شد.


عملكرد تاریخی :

9795، نهمین تولید MK ، با اسكادران 19 درسال 1938

موضوع اصلی : عملكرد تاریخی supermarine spitfive

عملكرد تاریخی شكاری spitfire با RAF با اولین 9789MKIS  ، شروع شد . دراگوست 1938 به اسكادران 19 تحویل داده شده است.

Spitfire خود را درجنگ بریتانیا نشان داد، می توان گفت این نوع شكاری با نوع معروف spitfire fard سراسری می كرده است. لازم به ذكر است كه این نوع شكاری توسط Lord Beave,brook رئیس  نیروی هوایی ، راه اندازی شده است. با ورود با این نوع شكاری ، موشك اندازهای Luftwaff كه از رده خارج شدند،‌اما بازهم برتر از شكاری های آلمان بودند، به خصوص نوع BF109 .

معروفترین خلبان شكاری spitfire  JF  Johnire Johrscn می باشد كه درطی سال های 1945-1940 خلبانی این نوع شكاری را برعهده داشت.

Bob Tuck ، نیز در 1940 ، خلبان معروفی بود. این دو خلبان معروف در 1941 و 1942 ، درحالیكه برفراز فرانسه پرواز می كردند، مورد حمله قرار گرفتند و از میان رفتند.

Soilor Malan از آفریقای جنوبی و Alan Deere از نیوزیلند نیز از خلبان های معروف بوده اند.

Spitfire حتی پس از جنگ جهانی دوم هم برپرواز هایش ادامه داد . می توان گفت این نوع شكاری همواره ،‌بهترین شناسایی كننده بوده است . گاهی درموراد غیرجنگی هم از این نوع شكاری استفاده می شد، اما معمولاً جنبه استفاده از آن درموارد جنگی بوده است.

در 1941 ، 1942 انواع Fyeya , PRU مجهز به sarzbury شدند و در 1943 ، آلمان هواپیمایی شكاری دو موتوره Vergelturgswaff ، را ساخت و برفراز دریای بالتیك به پرواز درآورد.

درمدیترانه ، spitfire ، مورد حمله شدید Luftwaffe قرارگرفت.

لازم به ذكر است كه درسال 1943 ، خط هوایی مورد تاخت و تاز و حمله sicily‌درایتالیا قرارداشته است. در7 مارچ 1942 ، MKVs قادر به حمل 90گالون سوخت بود. این مقدار سوخت برای 600 مایل پرواز لازم می باشد. این نوع spitfire ها ، درخدمت بریتانیا قرارداشتند.

Northern territory از استرالیا ، درحمله هوایی ژاپن از RAF استفاده كرده بود. تا به كنون هزاران نوع هواپیمایی شكاری ، درحملات هوایی مورد استفاده قرارگرفته اند كه spitfire را می توان از آن جمله برشمرد.

درجبهه های هوایی درسال 1943 این نوع شكاری توسط provitc –vozdushraya oborora سرویس دهی می شده است.




سازنده

Supermarine

طراح

R.J.mitchell

اولین پرواز

5 مارچ ، 1936

معرفی رسمی

4 آگوست 1938

ازرده خارج شدن

1961 خط هوایی ایرلند

اولین استفاده كننده

Royal Air Force

تولید

1948-1938

شماره ساخت

351 و 20

قیمت

(1939) 604 و 12 یورو

جایگزین

Supermarine seafire

Supermarine





نوع مطلب :
برچسب ها :

ارسال شده در تاریخ : چهارشنبه 25 خرداد 1390 :: توسط : امیرمحمد تابش مهر
درباره وبلاگ

مدیر وبلاگ: امیرمحمد تابش مهر
منوی اصلی
آرشیو مطالب
مطالب اخیر
نویسندگان
پیوندها
نظرسنجی
نظر شما نسبت به این وبلاگ و وبلاگ های مرتبط با گروه پژوهشی آساره پارسه چگونه است؟




آمار وبلاگ
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :
جستجو

افراد حاضر در این وب

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِیِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی كُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً

خدمات وبلاگ نویسان جوان